SZKOLENIE

Presentation Maestro

2-dniowe warsztaty efektywnego prezentowania
14-15.02.2024
2 dni
Warszawa
2 678 zł netto / os

Ty też jesteś aktorem!

  • Masz coś ważnego do powiedzenia, ale Twoi odbiorcy Cię nie słuchają?
  • Prowadzisz spotkania?
  • Prezentujesz?
Jeśli funkcjonujesz w biznesie, to nie masz wyboru i musisz być aktorem! Co powinieneś zrobić? To proste: bądź dobrym aktorem!
Twoi odbiorcy są przytłoczeniu ilością komunikatów, które do nich docierają. Jeśli chcesz być zapamiętany i skuteczny w swoim przekazie, to musisz odpowiednio grać. W innym przypadku nie masz szans i Twój komunikat pozostanie niezauważony.
  • Zdobywaj uwagę i oczaruj swoich odbiorców
  • Komunikuj się lepiej i skuteczniej

Dla kogo jest to szkolenie?

  • Dla mających coś ważnego do powiedzenia
  • Dla prowadzących spotkania
  • Dla prezentujących rozwiązania

Dlaczego warto?

Skupianie odpowiedniej uwagi odbiorców i sztuka skutecznego przekazu to typowo aktorskie kompetencje, które przydadzą Ci się codziennie. Podobnie jak zawodowi aktorzy występujesz na żywo oraz podczas niezliczonych spotkań on-line.

Podczas dwudniowego warsztatu dowiesz się jak:

  • zbudować Twój portret komunikacyjny
  • występować na biznesowej scenie na żywo i przed kamerą
  • stać się twórcą i instrumentem komunikatu
  • opanować ręce podczas mówienia
  • mówić jak radiowiec
  • radzić sobie z tremą
EKSPERTKA

Agnieszka Łopacka

Aktorka teatralna i filmowa, absolwentka Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi.

Na jej ponad dwudziestopięcioletnie doświadczenie sceniczne składa się praca w Teatrze im. Adama Mickiewicza w Częstochowie, współpraca z teatrami : Bagatela w Krakowie, Nowym w Zabrzu, Nowym w Częstochowie i Socho Factory w Warszawie, liczne role w filmach i serialach.

Jej dorobek zawodowy to także wieloletnia praca lektora radiowego, udźwiękawianie filmów dokumentalnych i animowanych, nagrywanie reklam dla rozgłośni radiowych, prowadzenie uroczystości i imprez firmowych. Jest też autorką audiobooków dla dzieci, młodzieży i dla dorosłych. Od lat zajmuje się działalnością warsztatowo - szkoleniową. Wielokrotnie prowadziła warsztaty teatralne lub szkolenia z zakresu wystąpień publicznych dla biznesu.

Ma na koncie m. in. szkolenia dla członków zarządu oraz pracowników firm: Selvita, Sandler, Numeron, Politan, Rockhunters, Nomax Trading. W swojej pracy wykorzystuje wiedzę i doświadczenie zdobyte w czasie studiów i pracy zawodowej. Uczy technik związanych z mówieniem i przemawianiem zarówno w warunkach wystąpień scenicznych jak i przed kamerą.

Inspirując się metodami dramy stworzyła wiele autorskich ćwiczeń dotyczących problematyki ekspresji niewerbalnej – zarówno w odniesieniu do sygnałów wysyłanych jak i odbieranych. Pracuje nad dykcją, emisją głosu i kształtowaniem jego brzmienia, specyfiką pracy z mikrofonem, prowadzi ćwiczenia rozwijające umiejętność komunikacji niewerbalnej.

Zdobądź certyfikat!

  • Każdy uczestnik szkolenia otrzyma ekskluzywny certyfikat potwierdzający zdobyte umiejętności
  • Starannie przygotowany papierowy certyfikat będzie ozdobą każdej ściany
  • Certyfikat w wersji elektronicznej to doskonały wyróżnik profilu w mediach społecznościowych

Program szkolenia

CZĘŚĆ PIERWSZA - Ja jako mówca. Mój portret komunikacyjny.

1. Autentyczność czy kreacja?

  • Czy podniesienie kwalifikacji z zakresu wystąpień publicznych pozbawi mnie indywidualności?
  • Czy stanę się "robotem do przemawiania"?
  • Czy doskonała technika przemawiania załatwi wszystko?
  • Jak mnie widzą, tak mnie piszą - co powinienem wiedzieć o sobie?
  • Gdzie leży "złoty środek"? Bilans zysków i strat

2. Mówca jako twórca i instrument

  • Organizm jako narzędzie i instrument? Specyfika pracy mówcy
  • Dykcja, siła i barwa głosu, mimika, gest, emocje i oddech jako narzędzia pracy mówcy
  • Świadome operowanie „narzędziami pracy"; zasady ich funkcjonowania i sposoby doskonalenia

3. Środki ekspresji

  • Autorskie ćwiczenia dramowe pozwalające zbadać siłę sygnałów niewerbalnych i powodowanych przez nie emocji w relacji między grupą a jednostką lub pomiędzy pojedynczymi osobami.
  • Z czego słuchacz czerpie wiedzę o mówcy? Jakie świadome i podświadome sygnały wysyłamy? Jak nawiązać kontakt ze słuchaczem? Jak zdobyć jego uwagę i sympatię?
  • Nasze ciało - postawa i ruchy
  • Relacje przestrzenne i ich wpływ na komunikat
  • Gesty - tak czy nie?
  • Mimika
  • Spojrzenie - co mówią oczy
  • Intonacja
  • Autorskie ćwiczenia dramowe poszerzające samoświadomość w zakresie komunikatu werbalnego i niewerbalnego oraz oswajające uczucie "tremy"

4. Odbiorca jak współtwórca komunikatu

  • Czy istnieje prawdziwy monolog?
  • Do kogo mówię, gdy mówię do kamery?
  • Jak mówić do kilkuset osób jednocześnie tak, aby każdy czuł, że mówię właśnie do niego?
  • Słuchacz: sprzymierzeniec, wróg czy osoba neutralna?
  • Jak sobie radzić z zaskakującymi reakcjami odbiorców?
  • Ćwiczenia praktyczne kształtujące wrażliwość na dialog niewerbalny ze słuchaczami

5. Co zrobić z rękami?

  • Co zdradza nasze ciało podczas wypowiedzi?
  • Jakie rodzaje gestów są "w porządku", a nad którymi warto zapanować i dlaczego?
  • Czy mową ciała można manipulować? Czy warto udawać?
  • Czy interpretowanie mowy ciała rozmówcy ma sens?

6. Jak to „sprzedać" czyli interpretacja tekstu własnego lub cudzego - część pierwsza

  • Rola akcentu i intonacji
  • Cisza mówi najwięcej - rola pauzy. Ćwiczenia na tekście
  • Na ile ściśle trzymać się tematu - rola żartu, dygresji, przykładu
  • Jak mówić, by zostać zrozumianym i zapamiętanym
  • Jak sprawić by wypowiedź „żyła”, jak "być sobą" na scenie i przed kamerą
  • "Ekspert - pasjonat" kontra: „Znudzona sprzedawczyni" - czyli o wewnętrznym nastawieniu mówcy do prezentowanego tematu
  • Czy prezentacja załatwi wszystko? Co jest pożądane w slajdach, a co "zabija" wystąpienie
  • Jak odnaleźć się na tle slajdu

CZĘŚĆ DRUGA - Dobra technika to podstawa

1. Oddech. Źródło mocy mówcy

  • Na czym polega prawidłowa praca oddechem?
  • Praca poszczególnych mięśni w procesie oddychania i mówienia
  • Prawidłowe odruchy i gospodarowanie oddechem
  • Czym jest i jak działa przeponę? Jak wykorzystać „podparcie przeponowe”?
  • Fazy oddechu, oddech a emocje
  • Relaksacja i koncentracja – znaczenie w procesie mówienia

2. Brzmieć jak radiowiec, czyli rezonatory

  • Co decyduje o barwie i sile głosu?
  • W jaki sposób możemy pogłębić brzmienie głosu i uczynić go milszym dla ucha?
  • Co to są rezonatory? Ćwiczenia pozwalające pogłębiać barwę głosu
  • Rodzaje nastawienia głosowego. Które z nich są prawidłowe? Ćwiczenia.

3. Głos jak dzwon! Z mikrofonem i bez

  • Pułapki w pracy z mikrofonem i jak sobie z nimi poradzić?
  • A jeśli mikrofonu brak?
  • Ćwiczenia otwierające rezonatory, kształtujące siłę i barwę głosu

4. Dykcja

  • Dykcja a budowa wizerunku: na scenie i na co dzień
  • Koniec z monotonią wypowiedzi dzięki świadomemu operowaniu wymową
  • Pułapki dykcyjne i trening aparatu mowy
  • Rola "dużych" samogłosek i "ekspresyjnych" spółgłosek - ćwiczenia praktyczne

5. Jak to sprzedać – część druga.

  • Czyli interpretacja tekstu własnego lub cudzego - część druga. Indywidualne rady i pomoc praktyczna w pracy nad tekstem od doświadczonej aktorki :)

6. Jak poradzić sobie z tremą?

  • Trema towarzyszy każdemu mówcy. Nie warto z nią walczyć, ale warto ją oswoić i umiejętnie wykorzystywać w procesie przygotowania do wystąpienia. Z nami nauczysz się jak to robić

Zapisz się na Newsletter!

Fachowa wiedza oraz informacje o szkoleniach prosto na Twoją skrzynkę!
chevron-down