Power Speech, Talking Book - klucz do sukcesu

Czy potrzebujesz:

  • „zarazić” zespół nowym pomysłem?
  • rzucić nowe światło na stare wyzwania?
  • użyć inspiracji do wstrząśnięcia zespołem?
  • uświetnić firmową imprezę merytorycznym akcentem?
  • doświadczyć businesstainment najwyższej jakości?
Zapraszamy do rozmowy o naszych krótkich inspiracyjnych formach
Umów bezpłatną konsultację

powerspeech

inspirujące i pobudzające wystąpienie o długości 45 – 90 min

jednodniowy warsztat

dawka inspiracji oraz wiedzy z licznymi ćwiczeniami utrwalającymi prezentowany materiał

talking book

goście Twojego wydarzenia otrzymują do dyspozycji eksperta, z którym mogą skonsultować swoje wyzwania związane z obszarem specjalizacji eksperta, poszukać wiedzy bądź inspiracji

Inspiracje – jak to robimy krok po kroku

Wyobraź sobie, że szukasz partnera, który mam pomóc Ci uczynić Twoje wydarzenie wyjątkowym. Zależy Ci na tym, aby wszystko się udało. Oczekujesz maksymalnej jakości, ale też dopasowania treści wystąpienia do Twojej sytuacji i okoliczności.

Istnieje ryzyko, że nieprawidłowy wybór zniweczy Twoje wysiłki i ucierpisz z powodu złego odbioru wystąpienia przez uczestników.

Istnieje szansa, że dobry wybór pomoże Ci osiągnąć Twój cel.

Oto ścieżka minimalizacji ryzyka i zwiększania szansy sukcesu:

1.

Przedstawienie opcji – po tym jak dasz nam znać jakiego rodzaju wydarzenie organizujesz, dla kogo i czego oczekujesz (tyle wystarczy) przedstawimy Ci dostępne opcje. Na tym etapie ocenisz czy proponowane formaty, tematy oraz cena są dla Ciebie odpowiednie.

2.

Rozmowa – jeśli w pierwszym kroku uznasz, że warto z nami rozmawiać zaprosimy Cię do spotkania on-line, na którym postaramy się dogłębnie zrozumieć czego oczekujesz. Prawdopodobnie przedstawimy Ci wstępną koncepcję i poprosimy Cię o akceptację

3.

Oferta – na bazie zebranych danych przygotujemy dla Ciebie ofertę, w której postaramy się jak najlepiej odpowiedzieć na Twoje potrzeby i oczekiwania.

4.

Omówienie oferty i kalibracja – jeśli parametry oferty będą dla Ciebie akceptowalne poprosimy o kolejne spotkanie, na którym omówimy szczegóły współpracy oraz samego wystąpienia. Zależy nam, aby w rozmowie uczestniczyli wszyscy, z których zdaniem powinniśmy się liczyć.

5.

Realizacja – na tym etapie będziesz obserwować jak wkładamy całe serce i energię w to, aby powerspeech / talking book był perfekcyjnym uzupełnieniem Twojego wystąpienia. Jeśli zdecydujesz się na całodzienny warsztat, to przy jego przygotowaniu zastosujemy metody kalibracji takie jak w przypadku naszych projektów szkoleniowych.

6.

Omówienie wyników, feedback, podsumowanie – zależy nam na feedbacku z Twojej strony, omówieniu wyników ankiet uczestników (jeśli zostały użyte). Jeśli zechcesz porozmawiamy również o przyszłości i potencjale do dalszej współpracy.

Umów bezpłatną konsultację
Power Speech, jak sama nazwa wskazuje, jest typem wystąpienia, podczas którego mówca realizuje wystąpienie o charakterze motywującym i inspirującym. Słowo „power” oznacza również, że mowa powinna mieć dynamiczny, energetyczny charakter z elementami rozrywki (w przypadku mowy inspiracyjnej w świecie biznesu mówimy o pewnego rodzaju businesstainment). Oznacza to, że oprócz walorów merytorycznych i motywacyjnych wystąpienie powinno mieć angażujący i pobudzający charakter z elementami humoru. Dobry Power Speech powinien skłonić odbiorców do refleksji, zainspirować ich do określonego działania lub sposobu myślenia, zakwestionowania swoje status quo, ale też przynajmniej kilka razy wywołać uśmiech na ich twarzach. Dobrze widziane jest angażowanie uczestników do krótkich wypowiedzi (należy przy tym uważać, żeby nie wpłynęło to negatywnie na dynamikę wystąpienia i przekroczenie przeznaczonego na nie czasu)
Mimo merytorycznego charakteru mowa inspiracyjna nie jest wykładem ani szkoleniem. Przy okazji Power Speech nie można oczekiwać efektów w postaci podniesienia kompetencji czy znacznego wzrostu wiedzy. Format wystąpienia oraz czas jego trwania nie pozwala na zastosowanie technik szkoleniowych oraz ćwiczeń indywidualnych i grupowych. Należy pamiętać, że poruszanie specjalistycznych zagadnień musi być przygotowane w stylu pozwalającym na zrozumienie przekazu szerokim gronu odbiorców. Warto pamiętać, że Power Speech nie jest również Stand-Up’em i charakter mowy inspiracyjnej nie może być ograniczony jedynie do wątków humorystycznych.
Najczęściej jest to wystąpienie trwające od 20 do nawet 90 minut. Najczęściej mówca zamyka się w czasie pomiędzy 30 a 60 minut – taki czas pozwala przygotować odpowiednią strukturę opowieści, wyjaśnić ważne kwestie, zbudować zaangażowanie odbiorców bez zbędnego przedłużania. Należy pamiętać, że Power Speech najczęściej jest punktem większego przedsięwzięcia, a nie głównym punktem programu wydarzania.
Nie ma tu wyraźnych granic. Może to być bardzo kameralne wystąpienie dla kilku osób (na przykład ze ścisłego kierownictwa danej organizacji) po wielotysięczną publiczność zgromadzoną w sali widowiskowej. W biznesowej praktyce najczęściej są to grupy od kilkudziesięciu do kilkuset osób.
Power Speech najlepiej sprawdza się jako uzupełnienie ważnego wydarzenia w życiu organizacji, społeczności oraz przy okazji eventów. Dobrym przykładem są firmowe jubileusze (np. okrągła rocznica działalności), celebracje (osiągnięcie założonego celu, otwarcie nowej fabryki, rozpoczęcie ważnej kooperacji), kick-offy (strategiczne projekty, nowe perspektywy strategiczne, otwarcie sezonu etc.), święta (firmowe imprezy z okazji Świąt Bożego Narodzenia, Wielkanocy lub innych istotnych wydarzeń), ale też np. ważne posiedzenia Zarządów i/lub Rad Nadzorczych. Istotne wydarzenia w życiu np. gminy, miasta czy organizacji branżowej również są dobrą okazją do skorzystania z usług profesjonalnego mówcy. Kolejnym doskonałym przykładem są eventy o charakterze biznesowym – wszelkie konferencje, targi, kongresy, spotkania branżowe.
Najprostsza odpowiedź brzmi: wszystkie! Oczywiście to pewnego rodzaju uproszczenie. Najważniejsze jest dopasowanie tematu do charakteru wydarzenia, grupy docelowej i jej oczekiwań. Istnieją typy mówców odpowiadający na każde zapotrzebowanie: od bardzo motywacyjnych, którzy skupiają się na tematach związanych z rozwojem osobistym i szeroko pojętą duchowością przez mentorów i autorytety bazujące na własnych doświadczeniach (np. uznani sportowcy, biznesmeni, artyści) po dziedzinowych specjalistów, którzy łączą wąską, ekspercką wiedzę z doskonałymi umiejętnościami oratorskimi i charyzmą.
W GBBC skupiamy się na tematach biznesowych związanych z obszarami takimi jak: strategia, przewagi konkurencyjne, zaskakujące trendy w zachowaniach klientów i konsumentów, nieracjonalność biznesowych decyzji, emocje w biznesie, zaskakujące trendy i wpływ technologii na biznes, zmiany w otoczeniu gospodarczym i społecznym wpływające na funkcjonowanie biznesu.
To format popularny w wielu krajach, który polega na możliwości wejścia w pogłębione dyskusje z mówcą inspiracyjnym. Po zakończonym speechu i zejściu ze sceny mówca pozostaje do dyspozycji uczestników, którzy mają potrzebę pełniejszego zapoznania się z prezentowanymi koncepcjami. Mówca (będący ekspertem w swojej dziedzinie) zajmuje wcześniej wyznaczone miejsce i przez określony czas prowadzi dyskusje z uczestnikami lub wciela się w rolę moderatora.
Najważniejsze jest dopasowanie tematu i długości wystąpienia do charakteru imprezy. Czego innego oczekiwać będzie publiczność branżowego kongresu, w którym bierze udział 1000 gości, a czego innego Rada Nadzorcza dużego banku. Ważne jest również, czy wystąpienie ma być jednostronnym speechem czy również okazją do dyskusji z ekspertem. W tym drugim przypadku ważne jest, aby mówca był autentycznym ekspertem w dziedzinie, którą porusza. W takim przypadku świetnym pomysłem jest połączenie Power Speech’a z usługą Talking Book. Dla wielu klientów znaczenie będzie miało nazwisko i rozpoznawalność speakera. Naszym zdaniem najważniejsza jest „chemia” pomiędzy zamawiającym i mówcą, więc na pewno przed ostateczną decyzją warto poświęcić czas na bezpośrednią rozmowę. Warto poprosić również o nagrania wystąpień z przeszłości i referencje.

Zapraszamy do współpracy!

lub napisz do nas
kontakt@gbbc.pl
Skontaktuj się

Zapisz się na Newsletter!

Fachowa wiedza oraz informacje o szkoleniach prosto na Twoją skrzynkę!
chevron-down