SZKOLENIE

Negocjacje Nielinearne

Intensywny 2-dniowy kurs nowoczesnego negocjowania.
24-25.09.2024
2 dni
Warszawa
od 2446 zł netto

Koncepcja Negocjacji Nielinearnych

Czy nasza rzeczywistość jest prosta?
Czy zależności pomiędzy ludźmi są zawsze jasne i zrozumiałe?
Czy  istnieje instrukcja obsługi człowieka?
Czy interesy naszych rynkowych rywali i partnerów są dla nas zawsze czytelne?
Czy negocjacje to schematyczny i liniowy proces?
Zwolennicy klasycznego podejścia do negocjacji zdają się odpowiadać na powyższe pytania „TAK”. Koncepcja liniowych negocjacji, w których jedna strona posiada pożądany przedmiot, a druga możliwości do jego nabycia, a przy tym istnieje jakiś „złoty środek” jest piękna, ale naiwna. Dodatkowo opiera się na założeniu, że w grze negocjacyjnej biorą udział skrajnie racjonalni uczestnicy – problem polega na tym, że tacy ludzie… nie istnieją. W liniowym świecie negocjacje toczą się w niezakłóconym otoczeniu. W „sterylnych warunkach” przypominających świat gier planszowych ze skończonymi możliwościami zagrań – problem polega na tym, że w rzeczywistości takie warunki… nie istnieją. Nasz program inspirowany jest najnowszymi osiągnięciami naukowymi oraz wieloletnią praktyką naszego zespołu. Część teoretyczną oparliśmy na odkryciach takich autorytetów jak: D. Kahneman (Nobel Ekonomia), D. Shapiro (Negocjacje polityczne) i C. Voss (Negocjacje FBI), N.N. Taleb, W. Ury, R. Fisher, B. Patton. Część praktyczna to gry negocjacyjne, które zakładają nieliniowość.
Negocjacje nielinearne to praktyczna koncepcja dla prawdziwych ludzi

Dla kogo jest to szkolenie?

  • Dla wszystkich, którzy na co dzień zajmują się sprzedawaniem, lub kupowaniem.
  • Dla nieustannie negocjujących rzeczywistość menedżerów, prezesów i przedsiębiorców.
  • Dla tych, którzy chcą pozbyć się stresu związanego z negocjacjami i zmienić go w podnietę odkrywania. 
  • Dla osób, które chciałyby zawierać kontrakty w sposób gwarantujący utrzymanie długofalowych relacji biznesowych. 
  • Dla tych, którzy chcą odkryć skąd mogły się brać ich dotychczasowe porażki negocjacyjne. 
  • Dla doświadczonych i początkujących negocjatorów
Pobierz szczegółowy program

Dlaczego warto?

Czy podczas negocjacji miewasz wrażenie, że:

  • Twój partner negocjacyjny nie słucha tego co masz do powiedzenia?
  • A zamiast skupić się na poszukiwaniu rozwiązania żongluje negocjacyjnymi sztuczkami?
  • Druga strona myśli tylko o tym, żeby zagarnąć dla siebie jak najwięcej?
Zła wiadomość: 
prawdopodobnie druga strona postrzega Cię podobnie. 
Dobra wiadomość: 
Negocjacje nielinearne stanowią odpowiedź na te wyzwania.

Dzięki kursowi:

  • Dowiesz się jaka jest twoja pozycja w negocjacjach. 
  • Poznasz techniki, nauczysz się nimi posługiwać i je rozpoznawać.
  • Dowiesz się jak wykonywać kroki w celu najlepszego dla obu stron ich zamknięcia.
  • Przejmiesz kontrolę nad negocjacjami i nadasz im ludzki wymiar
TRENER PROWADZĄCY

Grzegorz Barszcz

Założyciel i CEO w GBBC. Przedsiębiorca.

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach na Wydziale Ekonomii oraz programów Management i ICAN Total Selling w ICAN Institute. W swojej dwudziestoletniej karierze pracował w obszarze marketingu i sprzedaży, zakupów oraz zasobów ludzkich w branży telekomunikacyjnej, FMCG i agencjach reklamowych. Ekspert w dziedzinie zarządzania strategicznego, tworzenia strategii od intencji po wdrożenie w tym najnowocześniejszą metodą OKR. Strateg marketingu i sprzedaży. Praktyk biznesu. Finalista Ogólnopolskiego Konkursu Dyrektor Marketingu Roku. 

Doświadczony negocjator, który przez 20 lat swojej pracy zawodowej negocjował szerokie spektrum umów od sieci detalicznych po międzynarodowe kontrakty z globalnymi koncernami.  

Specjalizuje się̨ w budowaniu i wdrażaniu: strategii rozwoju firm i marek, procesów sprzedaży od pierwszej rozmowy po zakończenie realizacji projektu (zachęcamy do sprawdzenia szkolenia dla handlowców Sales booster). Ekspert w zakresie zarządzania, integracji i transformacji działów sprzedaży i marketingu.  

Zrealizował kilkadziesiąt projektów doradczych dla firm z branży B2B, FMCG, marketingowej, e-commerce i medycznej. Trener biznesu pracujący w programach otwartych jak i zamkniętych. Z powodzeniem przeszkolił ponad tysiąc osób z bardzo różnych organizacji, począwszy od startupów przez instytucje państwowe skończywszy na największych spółkach giełdowych. 

Zdobądź certyfikat!

  • Każdy uczestnik szkolenia otrzyma ekskluzywny certyfikat potwierdzający zdobyte umiejętności
  • Starannie przygotowany papierowy certyfikat będzie ozdobą każdej ściany
  • Certyfikat w wersji elektronicznej to doskonały wyróżnik profilu w mediach społecznościowych

Program szkolenia

Moduł I Relacyjna podstawa negocjacji

Czym jest relacja biznesowa? Jaki jest nasz poziom relacji i jak może on wpływać na negocjacje? W jaki sposób kupujący patrzy na dostawcę a w jaki sposób sprzedający na kupującego? Kiedy w biznesie mamy wolne weekendy a kiedy nieprzespane noce?

W module między innymi:

  • Relacje w biznesie – przejście od akceptacji do zaufania
  • Macierz Krajlica - jak dzielić dostawców i jak segmentować klientów
  • Ćwiczenie wykorzystania segmentacji i kategoryzacji

Moduł II Zapomnij o sztuczkach. Poznaj techniki!

Znajomość technik negocjacyjnych to podstawa. Ważna jest umiejętność ich etycznego stosowania i rozpoznawania. W tym module uczestnicy poznają ponad 20 technik negocjacyjnych. Dowiedzą się jakie płyną z ich stosowania szanse i zagrożenia.

W module między innymi:

  • Podstawa negocjacji linearnych
  • Techniki negocjacyjne
  • Ćwiczenie stosowania i rozpoznawania technik

Moduł III Nielinearna wizja świata

W nielinearnym świecie na negocjacje przychodzi konkretny człowiek lub grupa osób. Przynoszą na nie swoje wartość, emocje, stereotypy i uprzedzenia. Zrozumienie jak skomplikowany jest człowiek stanowi podstawę dobrych, profesjonalnych negocjacji. W tym module uczestnicy dowiedzą się jak myśli człowiek. Co robi w wyniku analizy a co automatycznie. Nauczą się również jak ważnym krokiem jest przygotowanie do negocjacji.

W module między innymi:

  • System 1 i System 2 wg D. Kahnemana
  • Typy osobowości wg T. Hartmana
  • Zaburzenia w komunikacji
  • Eksploruj a nie improwizuj! czyli przygotowanie do negocjacji
  • Ćwiczenie negocjacji z uwzględnieniem typów osobowości

Moduł IV Negocjacje Akceptacji

Jak przebiegną negocjacje kiedy nasz partner nam nie ufa? Niejednokrotnie podczas negocjacji możemy pogłębiać nieufność nieświadomie atakując obszary święte dla naszego rozmówcy. „Negocjacje Akceptacji” to moduł wprowadzający uczestników na wyższy poziom negocjacji. Nauczą się jak świadomie rozmawiać z partnerem negocjacyjnym. Jak poznawać co jest dla niego ważne a co święte. Dowiedzą się jak wykorzystać tą wiedzę do modyfikacji wzajemnych celów negocjacji.

W module między innymi:

  • Tożsamość i jej rola w negocjacjach
  • Sacrum – co z nim zrobić?
  • Krajobraz polityczny – metoda ECNI
  • Zarządzanie dialektyką
  • Ćwiczenie: gra – negocjujemy akceptację

Moduł V Negocjacje Kontraktu

Jeżeli udało nam się wynegocjować akceptację, możemy przechodzić do negocjacji kontraktu. To czas na rozmowę o parametrach. To czas na naukę jak nie osiągać kompromisu. Kompromis to nie wspólna wygrana. Kompromis to wspólna przegrana. W tym module uczestnicy nauczą się jak prowadzić negocjacje do obopólnego zwycięstwa. Dowiedzą się jakie są typy negocjatorów i jak wykorzystać tą wiedzę. Poznają jaka jest rola słowa „tak” i „nie” w negocjacjach. Nauczą się jak budować bazę wiedzy negocjacyjnej w organizacji.

W module między innymi:

  • Istota negocjacji Win - Win
  • Odzwierciedlanie – budowa więzi wg. C. Vossa
  • Empatia taktyczna
  • Rola „tak” i „nie” w negocjacjach
  • Algorytmy negocjacyjne
  • Ćwiczenie: negocjacje nielinearne w praktyce

Korzyści

Z perspektywy
uczestnika

  • Sprawdzona wiedza i praktyczne umiejętności przekazywane przez doświadczonych menedżerów
  • Zrozumienie zasada rządzących interakcjami podczas negocjacji
  • Wymiana doświadczeń z pozostałymi uczestnikami
  • Zdecydowanie większe szanse na udane negocjacje
  • Drastycznie niższy poziom stresu przed, w trakcie i po negocjacjach
  • Umiejętność budowania relacji z partnerami negocjacyjnymi.

Z perspektywy
organizacji

  • Kontrakty negocjowane lepiej, szybciej, bardziej profesjonalnie.
  • Atrakcyjniejsze warunki współpracy z partnerami biznesowymi.
  • Ograniczone ryzyko zerwanych negocjacji.
  • Ograniczone ryzyko erozji relacji biznesowych z powodu nieudanych negocjacji.
  • Zwiększona efektywność procesów negocjacyjnych.
  • Profesjonalni negocjatorzy = pozytywny wpływ na wizerunek organizacji
  • Bezpieczeństwo inwestycji – gwarancja zwrotu środków w przypadku niezadowalającego poziomu i rezygnacji przed końcem I sesji

Zapisz się na Newsletter!

Fachowa wiedza oraz informacje o szkoleniach prosto na Twoją skrzynkę!
chevron-down