W Polsce jest wiele świetnych i bardzo skutecznych agencji. Rzecz w tym, aby je świadomie "wyłuskać". Na co zwrócić uwagę?
Podsumowanie:
- Cel i strategia. Zanim zaczniesz szukać agencji reklamowej, określ swoje cele reklamowe i strategię marketingową. Upewnij się, że agencja jest w stanie dostosować swoje usługi do Twoich potrzeb i celów.
- Doświadczenie i referencje. Sprawdź, ile lat agencja działa na rynku i czy ma udokumentowane sukcesy w obszarach, które Cię interesują. Czasem warto postawić na nowe, niedoświadczone firmy, jednak musi to być twoja, świadoma decyzja.
- Specjalizacja
- Portfolio pomoże Ci ocenić ich kreatywność, jakość pracy i styl projektowania.
- Skład zespołu - poznaj ludzi, z którymi miałbyś pracować.
- Zapytaj o proces, jaki agencja stosuje w pracy nad projektami. Jakie są etapy, harmonogramy i komunikacja.
- Koszty i budżet.
- Zapytaj, jak agencja mierzy efektywność swoich kampanii reklamowych. Umów się również na swoje mierniki sukcesu.
- Kontrakt i terminy.
- Chemia i zaufanie - ostatecznie, ważne jest, aby czuć się komfortowo i mieć zaufanie do agencji reklamowej.