Czym jest Jednostronicowa Strategia i dlaczego jest Ci potrzebna?
Uważasz, że nie masz czasu zająć się strategią? Przegrasz z konkurencją, która go znajdzie – to tylko kwestia czasu.
Jednostronicowa Strategia to tarcza, która obroni Cię przed:
- Złymi decyzjami
- Konkurencją
- Stratą czasu i pieniędzy.
Każda firma ma strategię. Twoja na pewno też.
Jeśli strategia ma być użytecznym narzędziem wspierającym podejmowanie decyzji i prowadzenie firmy w musi być zwięzła, trafiająca w sedno i spisana.
Jeśli jeszcze nie spisałeś swojej strategii i trzymasz ją w głowie, to jak planujesz nią zarządzać? A jak sprawdzisz czy pracownicy ją realizują?
Jeśli Twoja strategia jest długa, skomplikowana i szczegółowa to jaka jest szansa, że ktoś ją rozumie i wdroży?
Strategia firmy to nie plan operacyjny. To esencja Twojej firmy dająca odpowiedź na 5 zasadniczych pytań:
- Na czym tak naprawdę zarabiasz pieniądze?
- Kto jest a kto nie jest Twoim klientem?
- Co jest a co nie jest Twoim produktem / usługą?
- Jaki jest Twój BHAG?
- Co spowoduje, że wybrani klienci chcą od Ciebie kupować?
Odpowiedzi na te pytania wskazują wyraźny kierunek co powinieneś robić, a czego unikać i… powinny zmieścić się na jednej stronie.
Tak napisana strategia to doskonały punkt wyjściem do pracy nad planami operacyjnymi i mapą pozwalająca odnajdywać kierunki rozwoju biznesu.
Webinar "Jednostronicowa Tarcza Strategiczna"
Zapoznaj się z 60 minutowym webinarem poprowadzonym przez Grzegorza Barszcza 17 października 2023 roku.