SZKOLENIE

Program rozwojowy IAM

Szkolenie dedykowane dla osób obejmujących stanowisko managerskie po raz pierwszy. Solidne podwaliny teoretyczne oraz umiejętności sprawdzone w praktyce.
10-11.04.2024 + 24-25.04.2024
2 x 2 dni
Warszawa
4708 zł  / os*

Dla kogo jest to szkolenie?

Program jest dedykowany dla osób, które objęły lub wkrótce obejmą stanowisko menedżerskie po raz pierwszy.

Osoby takie poddane są silnemu stresowi związanemu z całkowitą zmianą roli w organizacji. Dotychczasowi koledzy zostają podwładnymi, a szefowie kolegami. Poczucie dużego wpływu, odpowiedzialności, budowa autorytetu i przywództwo to najważniejsze, ale nie jedyne stresory wynikające z tej transformacji.

Brak odpowiedniego przygotowania zarówno na poziomie wiedzy jak i praktyki jest często powodem awansu zakończonego porażką. Jest ona podwójna ponieważ:

  • nie zyskujemy wartościowego menedżera.
  • tracimy wartościowego specjalistę.

Program IAM jest odpowiedzią na to wyzwanie. Uczestnicy otrzymują solidne podwaliny teoretyczne oraz umiejętności sprawdzone w praktyce. Uczą się i ćwiczą podczas sesji szkoleniowych.

Następnie ugruntowują swoją wiedzą podczas sesji coachingowych, gdzie omawiają swoje codzienne problemy podczas indywidualnych spotkań z trenerem.

Dlaczego warto?

Z perspektywy uczestnika: Jako menedżer znajdziesz się na ruchliwym skrzyżowaniu interesów, oczekiwań i wymagań. Z jednej strony Twoi podwładni, a z drugiej przełożeni. Czy chcesz znaleźć się w tym punkcie bez zrozumienia NA CZYM polega Twoja praca i JAK prawidłowo ją wykonać? Talent i dobre chęci nie wystarczą, aby osiągnąć sukces, ale mogą przyczynić się do porażki.

Z perspektywy organizacji: Menedżerowie średniego szczebla to centralne postacie biznesowego ekosystemu każdej firmy. Czy chcesz, aby w Twojej organizacji role tą pełnili przypadkowi i nieprzygotowani ludzie? Talent i dobre chęci nie wystarczą, aby osiągnąć sukces, ale mogą przyczynić się do porażki.

Pobierz szczegółowy program
TRENER PROWADZĄCY

Grzegorz Barszcz

Założyciel i CEO w GBBC. Przedsiębiorca, menedżer, mentor i coach.

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach na Wydziale Ekonomii oraz programów Management i ICAN Total Selling w ICAN Institute. W swojej dwudziestoletniej karierze zarządzał obszarami marketingu i sprzedaży, zakupów oraz zasobów ludzkich w branży telekomunikacyjnej, FMCG i agencjach reklamowych. 

Ekspert w dziedzinie zarządzania strategicznego, tworzenia strategii od intencji po wdrożenie w tym najnowocześniejszą metodą OKR. Strateg marketingu i sprzedaży. Praktyk biznesu. Finalista Ogólnopolskiego Konkursu Dyrektor Marketingu Roku. 

Specjalizuje się̨ w budowaniu i wdrażaniu: strategii rozwoju firm i marek, procesów sprzedaży od pierwszej rozmowy po zakończenie realizacji projektu. Ekspert w zakresie zarządzania, integracji i transformacji działów sprzedaży i marketingu. Doświadczony negocjator, który przez 20 lat swojej pracy zawodowej negocjował szerokie spektrum umów od sieci detalicznych po międzynarodowe kontrakty z globalnymi koncernami.

Zrealizował kilkadziesiąt projektów doradczych dla firm z branży B2B, FMCG, marketingowej, e-commerce i medycznej. Trener biznesu pracujący w programach otwartych jak i zamkniętych. Z powodzeniem przeszkolił ponad tysiąc osób z bardzo różnych organizacji, począwszy od startupów przez instytucje państwowe skończywszy na największych spółkach giełdowych. 

Zdobądź certyfikat!

  • Każdy uczestnik szkolenia otrzyma ekskluzywny certyfikat potwierdzający zdobyte umiejętności
  • Starannie przygotowany papierowy certyfikat będzie ozdobą każdej ściany
  • Certyfikat w wersji elektronicznej to doskonały wyróżnik profilu w mediach społecznościowych

Program szkolenia

Sesja 1 Ja i ludzie – 2 dni

Menedżer jest tak dobry jak jego zespół.

  • Sesja prezentuje wymagania stawiane menedżerom z perspektywy pełnionych ról i odpowiedzialności.
  • Omawia proces transformacji od samodzielnego wykonywania zadań́ do kierowania pracą innych.
  • Wskazuje metody i daje narzędzia do przeprowadzenia zespołu przez tą zmianę.
  • Prezentuje szeroką perspektywę funkcjonowania w nowej roli i wskazuje niezbędne kompetencje.
  • Analizuje temat zarządzania z perspektywy komunikacji, wywierania wpływu i budowania relacji.
  • Omawia rolę osobowości i cech indywidualnych w zarządzaniu oraz warunki osiągania efektywności.

W ramach zajęć poruszane są̨ również̇ zagadnienia z dziedziny psychologii zarządzania, mające istotny wpływ na tworzenie pozytywnej atmosfery i osiąganie skuteczności menedżerskiej. Sesja dostarcza również wiedzę w zakresie dobrych praktyk w podejmowaniu decyzji.

Zakres tematyczny sesji:

  • Wielka zmiana – od specjalisty do menedżera. Jakie kompetencje będą mi niezbędne na nowym stanowisku?
  • Najczęstsze błędy w zakresie budowania przywództwa w zespole oraz we współpracy z przełożonym.
  • Wczoraj kolega – dziś przełożony. Jak budować swój autorytet i zaangażowanie w zespole?
  • Dopasowanie stylu kierowniczego do poziomu dojrzałości zespołu oraz jego roli w organizacji.
  • Odpowiedzialne decyzje. Racjonalne wybory.
  • Błędy w ocenie ryzyka, pułapki procesu decyzyjnego.
  • Warunki skutecznej komunikacji.
  • Bariery skutecznej komunikacji i metody ich pokonywania.
  • Rola czynników osobowościowych w budowaniu skutecznego przekazu i tworzeniu partnerskich relacji.
  • Typy osobowości wg Hartmanna.
  • Sieć relacji w organizacji – skuteczne godzenie oczekiwań podwładnych, przełożonych i współpracowników.
  • Pokolenie Y i Z – jak budować zaangażowanie młodego pokolenia?
  • Zarządzanie konfliktem – skuteczne strategie i narzędzia radzenia sobie z konfliktem w zespole.
  • Wyrażanie uznania i docenianie podwładnych.
  • Exposé menedżera – wizja rozwoju jednostki organizacyjnej i wartości zespołu.
  • Pewności siebie. Konsekwencja w działaniu. Asertywność.

Sesja 2 Cele i organizacja – 2 dni

Dobry menedżer widzi i rozumie więcej.

  • Sesja prezentuje podstawy zarządzania strategicznego, pozwala lepiej zrozumieć rolę poszczególnych zespołów w realizacji strategii organizacji i budowie przewag konkurencyjnych.
  • Wprowadza metodologię i narzędzia zarządzania zespołem wysokiej efektywności, które opierają̨ się̨ na podejściu zorientowanym na rezultaty. Źródłem myślenia o efektywności zespołów jest ich pozycja w strukturze firmy, specyfika działania i stawiane przed zespołami cele i zadania.
  • Omawia twarde i miękkie aspekty budowania efektywności zespołu.

Uczestnicy otrzymują wiedzę w zakresie zarządzania podwładnymi, motywacji, rekrutacji, szkolenia i rozwoju. W trakcie zajęć pogłębiana będzie wiedza związana z pozyskiwaniem i zatrzymywaniem utalentowanych pracowników, zarządzaniem kompetencjami oraz zasadami coachingu menedżerskiego.

Zakres tematyczny sesji:

  • Świadomość biznesowa – podstawy zrozumienia strategii. konkurowania i modelu biznesowego.
  • Praca zespołowa: zalety i wady.
  • Grupa robocza a zespół.
  • Jak powstają zespoły – cztery fazy rozwoju zespołu. Rola lidera na każdym etapie.
  • Role zespołowe – jak wykorzystać potencjał poszczególnych osób do efektywnej pracy w zespole? Typowe pułapki i błędy pracy zespołowej.
  • Zarządzanie zorientowane na rezultaty.
  • Ustalanie obszarów odpowiedzialności, celów do realizacji i kluczowych wskaźników efektywności (KPI).
  • Delegowanie zadań i odpowiedzialności. Skąd się̨ biorą̨ problemy z delegowaniem i jak sobie z nimi radzić?
  • Feedback: udzielanie informacji zwrotnej.
  • Ocena okresowa pracowników i jej funkcje: przygotowanie i nowoczesne przeprowadzenie.
  • Zadania menedżera w zarządzaniu podwładnymi.
  • Wpływanie na motywację i zaangażowanie podwładnych.
  • Motywacja w pracy menedżera.
  • Zabójcy motywacji: mobbing, dyskryminacja, pracoholizm, wypalenie zawodowe, stres w pracy. Symptomy i zapobieganie.
  • Rola menedżera w rekrutacji i selekcji i wyborze kandydatów.
  • Coaching menedżerski jako skuteczna metoda rozwoju pracowników.
  • Model GROW – technika prowadzenia rozmowy rozwojowej.
  • Wielozadaniowość – ustalanie właściwych priorytetów w pracy i w życiu.
  • Jak otworzyć się na nowe doświadczenia i pokonać opór wobec zmian?

Korzyści

Z perspektywy
uczestnika

  • Znaczna redukcja ryzyka nieskutecznej wewnętrznej rekrutacji.
  • Wykwalifikowani menedżerowie = większa efektywność biznesowa
  • Dobry menedżer = lepszy zespół
  • Ograniczenie rotacji pracowników
  • Wyższy poziom zaangażowania i satysfakcji z pracy
  • Zwiększona lojalność
  • Employer branding
  • Bezpieczeństwo inwestycji – gwarancja zwrotu środków w przypadku niezadowalającego poziomu i rezygnacji przed końcem I sesji

Z perspektywy
organizacji

  • Więcej czasu na pracę z klientami
  • Oddanie robotom części nielubianej pracy
  • Efekt „WOW” u klientów
  • Efekt „WOW” o przełożonych ;)
  • Bardzo praktyczne umiejętności
  • Bardzo praktyczne narzędzia na „tu i teraz” oraz na przyszłość
  • Nowy sposób patrzenia na sprzedaż dzięki uruchomieniu narzędzi i kreatywności
  • Przełamanie oporu przed nieuniknionymi zmianami

EARLY BIRDS

Promocyjne ceny!

3960 zł netto przy zapisie przed 13.10 • 4237 zł netto przy zapisie przed 13.11

Zapisz się na Newsletter!

Fachowa wiedza oraz informacje o szkoleniach prosto na Twoją skrzynkę!
chevron-down